În data de 17 ianuarie, ne-am întâlnit cu Bülent Duagi să învățăm despre leadership situațional.

Primul lucru pe care trebuie să îl știm despre leadershipul situațional este că ne ajută atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Atunci când coordonăm o echipă este important să ne adaptăm comportamentul și atitudinea față de membrii ei în funcție de etapa în care se află în învățarea lor. Atunci când noi parcurgem un proces de învățare, acesta poate deveni conștient, rațional și mult mai puțin haotic, cunoscând parcursul și înțelegând cauza lucrurilor pe care le simțim.
În sesiune, procesele de învățare sunt centrul activității noastre. Deși capătă un ritm mult mai alert, trecem prin aceleași etape ca atunci când alegem să învățăm ceva. Tocmai de aceea, ne-am gândit să împărtășim ceea ce am aflat în cadrul trainingului.
Haideți să ne familiarizăm cu etapele despre care vorbim:

1. Inconștient – Incompetent.
Această etapă este caracterizată de o stare de necunoaștere. Acum nu știm cât de înalt este muntele, dacă e frig sau plin de roci, dacă ne va lua o lună sau o zi să-l urcăm. În cadrul acestei perioade entuziasmul este crescut pentru simplul fapt că urmează să ne apucăm de ceva nou. Cunoștințele sunt probabil minime sau inexistente, iar obstacolele sau barierele nu se lasă observate.

2. Conștient – Incompetent
După ce parcurgem primii pași spre învățare entuziasmul începe să scadă. Obișnuim să ne demoralizăm, vârful muntelui se îndepărtează constant, iar nouă ni se afundă picioarele în zăpadă.

3. Conștient – Competent
Am învățat, înțelegem și observăm singuri cum creștem. În această perioadă entuziasmul variază constant, ne mai împiedicăm de o stâncă, mai construim un culcuș călduros, iar pașii aceștia influențează starea noastră.

4. Inconștient – Competent
Acum știm, dar nu mai știm că știm. Este etapa în care ne vine ușor să facem ceea ce am învățat, eforturile sunt mai mici, iar munca mai naturală. De aceea entuziasmul este în creștere, pentru că vedem stânca de la 50 de metri și o ocolim fără prea mult efort.

Dacă am reuși să ne întoarcem la teoria leadershipului situațional de fiecare dată când intrăm într-un proces de învățare, am trece prin aceste etapte mult mai ușor. Conștientizarea ne-ar ajuta să trecem prin cea de a doua etapă cu mai puține frustrări și nu am mai ceda crezând că nu putem.
Să aveți o sesiune ușoară!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *